FEEL SO BLESSED BY ALLAH

ALLAH awards me with so much blessings ; there are no words to describe HIS GIFTS to me. Every second of my life, every beat of my heart, from the day I was born till now ; I have been blessed. I read Surah ArRahman many times; and feel blessed even more. I want Islam to be the only way of life for me; there is no other Creator than ALLAH THE ALMIGHTY; Muhammad (PBUH) is my Prophet; ALQuran as my guide. YET, HAVE I DONE ENOUGH TO SHOW MY GRATITUDE TO ALLAH ALMIGHTY FOR ALL HIS BLESSINGS?

Sunday, July 26, 2009

Penyeliaan Praktikum Kali Pertama

Saya akan memulakan penyeliaan praktikum kali pertama kepada semua pelajar di bawah bimbingan saya. Saya telah melakukan bimbingan dan pra penyeliaan dua minggu yang lepas dan tibalah masanya untuk saya menilai hasil usaha mereka. Apa yang saya jangkakan?
1. Semua dokumen yang mahu disemak berada dengan mereka di bilik UBK sekolah masing-asing.
2.Semua dokumen berkenaan (Log Harian, Jurnal Mingguan, Folder Major, Folder Umum dan buku Rekod Mengajar) mesti lengkap dan dikemaskini sehingga hari penyeliaan dilakukan.
3. Penulisan semua dokumen berkenaan bukan sahaja perlu lengkap tetapi menunjukkan kecemerlangan ilmiah. Misalnya, dalam Log Harian, sekiranya nada menulis jam 8 hingga 9, pengurusan bilik UBK tidaklah lengkap dan cemerlang mengikut piawaian saya. Anda perlu menulis dengan penghayatan dan jelas, terperinci dan dengan kreativiti. Misalnya, untuk contoh sebelum ini, saya sangat mengharapkan anda menulis begini:
Masa ; 8 - 9 pagi: Saya membuat aktiviti menceriakan bilik UBK pada masa ini. Di antara perkara yang saya buat ialah mengemaskan meja, menyusun atur perabut, mewarnakan ...........
Tulislah dengan penuh penghayatan agar hasil penulisan anda kreatif dan transparent, cantik dibaca dan menarik dihayati.
Saya sedang mencari calon cemerlang; ia tidak mudah. Saya mahu anda bantu saya memudahkan kerja saya dalam percarian calon cemerlang. Suntiklah keindahan dan kreativiti dalam setiap penulisan termasuklah laporan anda untuk setiap aktiviti, program dan sesi. Tolonglah habiskan masa anda menyiapkan dokumen rasmi dengan konsentrasi dan minat agar hasilnya produktif. Jangan hanya melepas batuk di tangga; sekadar menulis begitu ringkas semata-mata untuk memastikan laporan kemas kini.
Saya harap jangkaan saya akan dipenuhi oleh pelajar-pelajar yang sangat saya sanjung tinggi.

No comments: