FEEL SO BLESSED BY ALLAH

ALLAH awards me with so much blessings ; there are no words to describe HIS GIFTS to me. Every second of my life, every beat of my heart, from the day I was born till now ; I have been blessed. I read Surah ArRahman many times; and feel blessed even more. I want Islam to be the only way of life for me; there is no other Creator than ALLAH THE ALMIGHTY; Muhammad (PBUH) is my Prophet; ALQuran as my guide. YET, HAVE I DONE ENOUGH TO SHOW MY GRATITUDE TO ALLAH ALMIGHTY FOR ALL HIS BLESSINGS?

Saturday, July 18, 2009

Kepimpinan Instructional dan kepimpinan futuristik

Pertama kali, saya diberikan tajuk ini. Ia suatu yang mencabar kerana saya perlu benar-benar menghayati dan memahami konsep sebelum menyampaikan input. Lebih mencabar bila saya hanya diberitahu dua hari sebelum ceramah. Alhamdulillah, Allah jua yang mempermudahkan usaha saya untuk mencari buku-buku yang berkaitan serta menyiapkan slaid persembahan. Syukur juga kerana saya dapat menyampaikan ceramah berkenaan dengan baik (saya sendiri perasan? tapi semua audien mendengar dengan penuh minat dan memberikan respons yang sesuai).
Kedua-dua konsep ini menekankan bahawa setiap manusia merupakan pemimpin dalam kapasiti tersendiri serta menjanakan stail kepimpinan abad ke 21. Lebih bayak saya membaca berkenaan kedua-dua konsep ini, lebih berminat saya mengetahui lebih mendalam.
Terima kasih kepada penganjur serta audien yang memberikan saya peluang untuk berfikir dan menggerakkan keupayaan kognitif saya. Berfikir dan berfikir, menaakul serta menterjemahkan kembali dalam bahasa yang paling sesuai merupakan cabaran hebat kepada minda saya. Syukur, kerana semuanya itu membuatkan saya lebih bertenaga serta lebih muda (perasan sendiri tapi anak Norlila juga sebut) ...
Intisarinya ialah manusia yang berhenti berfikir akan mempercepatkan usia sendiri.

No comments: