FEEL SO BLESSED BY ALLAH

ALLAH awards me with so much blessings ; there are no words to describe HIS GIFTS to me. Every second of my life, every beat of my heart, from the day I was born till now ; I have been blessed. I read Surah ArRahman many times; and feel blessed even more. I want Islam to be the only way of life for me; there is no other Creator than ALLAH THE ALMIGHTY; Muhammad (PBUH) is my Prophet; ALQuran as my guide. YET, HAVE I DONE ENOUGH TO SHOW MY GRATITUDE TO ALLAH ALMIGHTY FOR ALL HIS BLESSINGS?

Saturday, May 16, 2009

GURU

Saya mahu berkongsi tiga ucapan/sms saya terima hari ini; terima kasih . Maaf, tak dapat masuk semua kerana sukar nak baca dari inbox text handphone.

1. Guru, dalam ajarnya, ada harapan, dalam tegurnya ada doa, dalam marahnya ada sayang, dalam diamnya ada bijaksana. Berbahagialah menjadi guru.

2. without teacher :-
sadday
moanday
tearsday
wasteday
thirstday
fightday
shatterday;
so, HAPPY TEACHER'S DAY

3. Ibu cakap cikgu macam Maggi, makanan rutin waktu susah. Ayah cakap cikgu macam D Seekers, menakutkan. Atuk cakap cikgu macam Astro, macam-macam ada. Tapi, saya cakap cikgu macam L'OREAL kerana dirimu begitu berharga.

Saya mengenang jasa guru-guru saya yang telah mendidik dan menjadikan saya seorang guru juga. AlFatihah untuk cikgu-cikgu yang telah kembali ke Rahmatullah. Kepada guru-guru saya, doa saya mudah-mudahan cikgu dirahmati ALLAH di dunia dan di akhirat.

3 comments:

Roza said...

Assalamualaikum,

Guru membawa berkat. Ajarannya sentiasa hidup sepanjang hayat.

zaidah said...

Wa'alaikumsalam wrt wbt
Guru penjana negara bangsa.

Makngah said...

Terima kasih kerana mendoakan cikgu-cikgu kamu.Saya bersyukur dan rasa bertuah mempunyai bekas pelajar yang sentiasa mendoakan guru-gurunya.Semoga Allah merahmati hidup kamu juga. Ameen.