FEEL SO BLESSED BY ALLAH

ALLAH awards me with so much blessings ; there are no words to describe HIS GIFTS to me. Every second of my life, every beat of my heart, from the day I was born till now ; I have been blessed. I read Surah ArRahman many times; and feel blessed even more. I want Islam to be the only way of life for me; there is no other Creator than ALLAH THE ALMIGHTY; Muhammad (PBUH) is my Prophet; ALQuran as my guide. YET, HAVE I DONE ENOUGH TO SHOW MY GRATITUDE TO ALLAH ALMIGHTY FOR ALL HIS BLESSINGS?

Tuesday, September 15, 2009

Ramadhan

Pagi ini, saya dilanda kesedihan yang amat sangat. Ramadhan 1430H sudah hampir penghujungnya. Adakah Ramadhan lagi buat diriku pada tahun hadapan? Ramadhan tetap datang setiap tahun; persoalannya sempatkah kita menikmati Ramadhan itu? Hanya ALLAH yang mengetahui bila kali terakhir kita akan menikmati bulan mulia ini lagi.
Alangkah indahnya kalau kita dapat menghayati Ramadhan sepanjang masa. Tetapi, sudah tentu ALLAH mengatur segalanya dengan begitu indah dan hikmahnya. Saya mohon maaf kepada semua (pelajar, rakan & ahli keluarga) atas ketelanjuran tutur bicara dan tingkah laku yang telah mengusik perasaan anda sepanjang persaudaraan & persahabatan kita. Saya manusia biasa, penuh kelemahan dan kekhilafan; mengharapkan ALLAH sentiasa merahmati diri ini dengan petunjuk dan kasih sayangNya.
Saya mahu mengucapkan Selamat Berpuasa (masih berbaki beberapa hari lagi) ; semoga kita semua melipat gandakan amal kita menjelang malam-malam terakhir ini.
Ramadhan ini istimewa untuk saya; saya mendoakan beberapa kenalan ( & pelajar) saya yang bukan Islam agar mereka dilimpahkan kasih sayang, petunjuk dan taufiq ALLAH swt ; agar satu hari, satu ketika , mereka akan kembali beriman kepada NUR ISLAM. Mereka ini yang menunjukkan keperihatinan yang tinggi kepada Islam (ada yang sudah belajar berpuasa); cuma mungkin hidayah Allah yang ditunggu-tunggukan. Kita hanya mampu berdoa, bukankah ALLAH yang melimpahkan petunjuk dan rezeki kepada sesiapa sahaja yang DIA kehendaki?
Ramadhan ini juga istimewa buat saya; saya dilimpahi kasih sayang sahabat-sahabat, menerima juadah berbuka yang sedap dari semasa ke semasa; saya menerima dengan kesyukuran dan mendoakan anda semua dilimpahi rahmat NYA yang Maha Esa. Pernah satu ketika di awal poenghijrahan saya di Kota Kinabalu, saya rasa kesepian tanpa kawan; tetapi tahun ini, saya sambut Ramadhan penuh kesyukuran dalam lingkungan sahabat-sahabat. Ya ALLAH, terlampau banyak nikmat dan rezeki yang dilimpahkan kepada diriku; cukupkah amalanku untuk menunjukkan kesyukuranku padaMu?

No comments: